Logo

Za trenutak preskočimo Vojka Obersnela (doista mu je valjkastu figuru lakše preskočiti nego zaobići) i njegovu ulogu u svjetskoj revoluciji; zanemarimo njegovo veličanje zločinačke komunističke ideologije i druga Tita, čak je i restauraciju broda „Galeba“ jer ta priča još nije gotova, nego pogledajmo njegovo sudjelovanje u postavljanju petokrake na vrh Riječkog nebodera 20. rujna ove godine.

Nizom rezolucija Europska Unija jednoznačno je osudila diktature komunizma i nacifašizma isto kao i njihovu simboliku, i tu nema slobodne umjetničke interpretacije i muljanja instalacijama i performansama. Provođenje europskih rezolucija postaje državna stvar, ozbiljan naputak svim dužnosnicima na lokalnoj razini i ne dopušta mogućnost slobodne interpretacije lokalnim šerifima.

U riječkom slučaju pogotovo nije riječ o umjetničkom djelu niti o slobodi umjetničkog stvaranja (dobro je poznato se četničko podrijetlo Nemanje Cvijanovića i uloga njegove obitelji u stvaranju i obrani SAO Rijeka), jer svastika, fašističko snoplje, ušato „U“ i komunistička petokraka u interpretaciji hrvatskog pravosuđa nisu jednako tretirani sudskom praksom. Komunistička petokraka itekako uživa privilegij, nailazimo je na svakom koraku, makar je pod tim znakom izvršena agresija na Hrvatsku 1945. i 1991. Možemo zamisliti kako bi mediji, javnost i institucije („neka rade svoj posao“) graknuli da je na istome mjestu HOS, dakle vojna postrojba koja se borila protiv srpskokomunističkog agresora i pobjednica u Domovinskom ratu, postavila svoj znak? Ili da se Nemanja umjetnički poigrao nacističkom svastikom?

Da je, na primjer, „instalacija“ izvedena sa tri simbola – svastikom, petokrakom i fašističkim snopljem – moglo bi se možda govoriti o performansu sa simbolima jednoumlja koji su protutnjali Rijekom u 20. stoljeću (NDH nije nikad bila na vlasti u Rijeci), ali opet to ne pripada dežurnom četniku Nemanji Cvijanoviću i ne pod visokim pokroviteljstvom Veljka Obersnela i zajednice četnika Primorsko-goranske županije. Svakako ne instalacija komunističke petokrake s 2800 crvenih krhotina koja bi trebala veličati dan kad je uzaludno izginulo 2800 partizanskih boraca. Uzalud, jer komunističkoj Rijeci kao Titovom ratnom plijenu uskoro ističe rok trajanja.

No puna je istina da se Nemanjinom „umjetničkom instalacijom“ ne slavi godišnjica pripojenja Rijeke matici Hrvatskoj, Hrvatska je za „instarlatere“ petokrake nikad prihvaćena i nepostojeća država, „vajar“ Nemanja Cvijanović i njegov zakrilnik Vojko Obersnel inzistirali su na tom datumu kako bi se naslađivali godišnjicom pogiblje Riječanina Zvonka Pavelića u Gospiću 20. rujna 1991., pripadnika ATJ Ajkule.

Utiho u cik nedjeljne zore četnička se trojka poput tata popela na krov Riječkog nebodera i diverzantski postavila simbol komunističke diktature i simbol agresora na Hrvatsku u Domovinskom ratu. Nemanja Cvijanović kao „zvanični“ riječki umjetnik i arbitar političke mode, odradio je dogovorenu četničku sabotažu i za svoje aktivnosti sve je vrijeme dobro plaćen i sponzoriran. U početku „umetničke“ karijere od grada Rijeke dobio je atelje na Piramidi koji je uskoro, uz obilato financiranje grada Rijeke, pretvorio u stan. Kad je stan dovršen, a Nemanja se ugnjezdio uživajući u jakuziju (poklon grada za useljenje) performer je ostao bez ateljea pa mu je Vojko Obersnel u zgradi bivšeg IVEX-a dodijelio 400 kvadratnih metara besplatnog gradskog prostora u susjedstvu epicentra EPK, skladišta „Exportdrva“. Ali tu ne završava sponzoriranje „umetnika i performera“; u svom ateljeu Nemanja se neovlašteno prikopčao na struju i bez brojila za potrebe „rudarenja“ bitcoina već godinama troši 20 kw na sat, tj. 480 kw na dan, pa puta 365 dana u godini, i to pomnoženo s već nešto godina? Bio bi konačno red da Elektroprimorje izađe na teren i vidi što je s priključkom, brojilom i kako s plaćanjem struje stoje stvari – ili to isto kao i petokraku može srediti Vojko Obersnel?

Ako je doista instalacija postavljena bez potrebnih suglasnosti (Konzervatorskog odjela U Rijeci), a posve jasno protivno preporukama Europske Unije i od ministrice Kulture ocjenjeno da je cilj ove instalacije „poticati ideološke sukobe“, onda su na redu institucije ponajprije DORH, Uskok i krivično gonjenje svih koji su mimo zakona i civilizacijskih normi postavili instalaciju s namjerom poticanja ideoloških sukoba i mržnje.

Vojko Obersnel uz svesrdnu pomoć četničkog zbora i antihrvatskih „instalatera još je jednom pokazao da je Titov pionir i da mu nije mjesto među uljuđenim ljudima.

Agresija na Republiku Hrvatsku se nastavlja drugim načinom pa hrvatski narod i svi dobronamjerni građani od ove Vlade, Ministarstva obrane i branitelja očekuju da počmu s obranom Domovine svim sredstvima, jer neprijatelji Hrvatske ne biraju ni mjesto ni način.

 

F. Perić

Template Design © Joomla Templates | GavickPro. All rights reserved.