Vukovar je hrvatski Alamo, najveća hrvatska žrtva na oltaru Domovine, ali i nezamjenjiv simbol hrvatske odlučnosti koji je skupo platio svoju slobodu i podnio najveću cijenu hrvatske suverenosti.

Pad Vukovara je zastrašujući događaj i slika najavljenog pakla; okus gorke sudbine i najava što se Hrvatskoj sprema kad je jednom JNA i četnici osvoje i „oslobode od ustaša“. Svaki bi hrvatski grad postao Vukovar, svaki bi grad imao svoju Ovčaru i Škabrnju. Slika zarakijanih i prljavih četnika-osloboditelja pod crnom zastavom mrtvačke glave slika je tzv. nebeske Srbije što stoljećima plazi hrvatskim prostorima.

I sve je za antifu bilo zadovoljavajuće i prihvatljivo dok je vukovarska Kolona sjećanja bivala protokolarno tanka ili dvostruka, incidentna i svadljiva, kad su se hrvatske podjele manifestirale u Vukovaru i izazivale još veći raskol u hrvatskom narodu. Međutim kad je, kao ove godine, kolona sjećanja prerasla u veliku manifestaciju državotvornog hrvatstva, kad je odlazak u Vukovar 18. studenog uvijet bez kojeg ne može opstati niti jedan hrvatski političar, pa se čak i Milorad Pupovac s figom u džepu morao doći pokloniti žrtvama Vukovara, onda Vukovar i njegova žrtva počinju iritirati i smetati antifi i yugonacionalistima. Tada se yutarnjakov agitprop i „ugledni“ oštroperi obruše na Kolonu sjećanja i sugeriraju da je Kolona sjećanja besmislena?! Tako yutarnjikovo piskaralo, Ivanka Toma, nudi riješenje koje bi se svelo na: „čim rijeđe, to bolje“. Dakle da ne bi došlo do zasićenja Vukovarom i Kolonom sjećanja, trebalo bi istu svesti na bienale ili trienale, najbolje u pjatoljetku, ikad ili nikad, zapravo najbolje bi bilo, po njima, zaboraviti Vukovar.

I ponovno srbočetnici jurišaju na Vukovar. Što Vukovar sve više postaje savjest i opomena Hrvatske, to je grad-heroj sve više izložen agresiji medijskih srbočetnika. Zanimljivo da istoj novinarki (s posebnim potrebama i govornom manom) nije palo na pamet to isto predložiti s hodočašćenjem u Jasenovac – prorijediti agitproposvki dernek u Jasenovcu?

Jer koga se uopće pohodi i kome polažu vijenci u radnom logoru Jasenovac: ustaškim ili komunističkim žrtvama?

 

M.M.