Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, slikar Mladen Žunjić, autor je opsežnog, višeslojnog opusa, uglavnom velikih formata ulja i akrila na platnu, različite nefigurativne motivike ali uvijek, reklo bi se, istog ili sličnog snažnog kolorističkog intenziteta.

Najnoviji ciklus autor je nazvao SINERGIJA GIBANJA i izveo ga svojim karakterističnim i prepoznatljivim rukopisom, ocrtavajući na platnu tragove i silnice neukrotivog i kontinuiranog gibanja, u svim pravcima i u svim ritmovima.

Ponekom bi se moglo učiniti kako njegove slike sadrže simbole velikog praska i nastanka života, kaos rađanja prikazan erupcijama boje, dok bi drugi stekli dojam, kako Žunjićeve slike u prvi plan stavljaju kataklizmičke događaje, apokaliptične.

I doista, sve se to krije i pokazuje, osjeća i primjećuje, čuje i vidi i početak i kraj i kaos i urušavanje civilacija, uspon i pad i čovjeka i čovječanstva ali i nada i oporavak, svjetlost i energija koja se iznova giba i pokreće svijet.

Na Žunjićevim slikama gotovo se može opipati, pod rukom na platnu osjetiti ritam, ritam gibanja, kretanje, stalne i nikada predvidive ritmične izmjene, uz poneku stanku koju slikar označi tihom, jedva opazivom bojom.

Gledatelj može pratiti nizove pravaca koji jure omeđenim prostorom platna ali i sjurujući se u dubinu , sudarajući se s drugim streličastim oblicima koji jednako tako ( sumanuto ili vrlo vrlo precizno) promiču, dodirujući ili odbacujući oblake oblačića boje, od mrlje do obojane površine nejasnog oblika,prodirući i nadirući, nezaustavljivi.

I novi ciklus SINERGIJA GIBANJA nosi sve već uobičajene odlike Žunjićevog slikarstva, ali jest i korak dalje u istraživanju odnosa volumena i kretanja energije, ukazujući na zajedničko djelovanje, sraslost energetskih naboja u tvorbi nove sile.

I u ovom ciklusu slikar se služi izrazitim kolorom ( bez ikakve sumnje njegovom temeljnom karakteristikom) u definiranju prostora prožetog višestrukom simbolikom.

Mladen Žunjić realizirao je do ovih dana iznimno opsežan opus i biti će vrlo zanimljivo uskoro vidjeti strogi odabir autora i povjesničara umjetnosti, na izložbi koja bi pokazala najbolje od opusa.

Zanimljivo je čekati odabir tek pretpostavljajući koji će slikarski ciklus dominirati izložbom.

 

Miroslav Pelikan